شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸

به منظور ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری جهت پیشبرد امور کتابخانه‌های وقفی مازندران انجام شد؛

دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریّه‌ی استان مازندران

دیدار مهدیان پور با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان

به منظور ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری جهت پیشبرد امور کتابخانه‌های وقفی مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با مدیرکل اوقاف‌ و امور خیریّه‌ی استان در دفتر وی دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، به منظور بررسی اولیه جهت ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری برای پیشبرد امور کتابخانه‌های وقفی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، صبح امروز (شنبه، 29 مهرماه 1402) به همراه معاون و همکاران ستادی اداره‌کل کتابخانه‌ها، با حجّت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف‌وامور خیریّه‌ی استان در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدیان‌پور در این دیدار اذعان داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اوقاف‌وامور خیریّه‌ی استان به دلیل در بر داشتنِ برخی عناصر مشترک در بدنه‌ی خود نظیر وجود کتابخانه‌های وقفی، به مثابه یک خانواده تلقّی می‌شوند؛ با توجّه به اینکه بخشی از کتابخانه‌های عمومی، وقفی هستند، این دستگاه‌های هم‌خانواده می‌توانند با هم، برنامه و اقدامات مشترک داشته باشند که طی آن در مواردی، از توانمندی و ظرفیّت‌های هم استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های وقفی تصریح کرد: ما در سطح استان، 121 باب کتابخانه‌ی عمومی داریم که 20 باب آنها، کتابخانه‌های وقفی (16 باب نهادی و 4 باب مشارکتی) هستند و زمین کتابخانه‌ی مرکزی ساری نیز وقفی است.

وی به نحوه‌ی استفاده و بهره‌برداری این کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی وقفی، طبق سنّت حسنه‌ی «وقف فرهنگی» از سوی افراد نیک‌اندیش ایجاد می‌شوند. این کتابخانه‌ها براساس وقف‌نامه‌یی که دارند و شرایط بهره‌برداری در آن وقف‌نامه ذکر شده، دارای کاربری کتابخانه‌ای هستند و تنها به همان منظور قیدشده استفاده می‌شوند.

حجّت‌الاسلام حیدری‌جناسمی ضمن اشاره به موقوفات استان عنوان کرد: موقوفات‌مان بر دو نوع‌اند: گروهی از آنان انتفاعی بوده و برای بهره‌برداری هستند؛ گروهی دیگر منفعتی محسوب می‌شوند که از منفعت آنها برای کارهای خیر استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریّه‌ی مازندران در خصوص اهمیّت همکاری دو دستگاه گفت: اگر تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه ایجاد و منعقد شود، می توان در پرتو آن، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان اقدامات خوبی انجام داد، به طوری که طی همکاری مشترک به همراه تجهیز و ایجاد کتابخانه در مزارات شریف امام‌زاده‌ها می‌توانیم به عموم مردم کمک کنیم تا از فضای فرهنگی و معنوی این مکان‌های مقدس بهره ببرند.

دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریّه‌ی استان مازندران

دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریّه‌ی استان مازندران

دیدار مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریّه‌ی استان مازندران

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =